יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

מהי קוסמטיקה טבעית?

שיטות טבעיות לטיפולי קוסמטיקה מצליחות להמשיך מגמה עולמית של שמירה על איכות הסביבה, ניצול משאבי טבע ויצירת חוויות טיפול חדשות. קוסמטיקה טבעית נשענת על שורה ארוכה של חומרי גלם עם יתרונות רבים:

  1. שמנים צמחיים – השמנים משמשים לצורך טיפול בבעיות עור, ולהכנת סוגים רבים של מוצרי קוסמטיקה. בניגוד לשמנים אחרים, שמנים צמחיים מיוצרים בכבישה קרה, ולכן הם אינם מזוככים. בתוך שמנים צמחיים יש את כל המינרלים והויטמינים הדרושים להתפתחות העור. 
  2. שמנים אתריים – אלו שמנים טהורים המדוללים בשמן צמחי לפני השימוש. שמן אתרי הוא למעשה מיצוי מרוכז של חומרים נדיפים הנמצאים בעיקר בצמחים וחלקי צמחים. 
  3. חומרי בסיס שגרתיים – כמעט בכל מוצר בתחום של קוסמטיקה טבעית ניתן למצוא שעוות דבורים, צטיל אלכוהול, גלעיני אפרסק טחונים, גרגירי חוחובה ועוד. חומרים אלו משמשים ליצירת מסכות עור וחומרי טיפוח שונים לעור. 
  4. חומרי בסיס מתקדמים – זיהוי נכון של אוצרות טבע עשירים מבטיח חומרי בסיס מתקדמים יותר עבור מוצרי הקוסמטיקה. במסגרת הקבוצה הזו של חומרי גלם אפשר למצוא ויטמינים, מינרלים, תמציות צמחים, לחותנים, אצות ים, אבקות ירקות ופירות ועוד.

הכנת חומרי הגלם עבור מוצרי הטיפוח



קוסמטיקה טבעית שמה דגש על שימוש בחומרים טבעיים לצורך יצירת מוצרי טיפוח. הנחת היסוד של שיטת קוסמטיקה זו היא שבטבע יש חומרים מזינים, מרפאים ובריאים. הכשרת קוסמטיקאים המתמחים במוצרים טבעיים כוללת היכרות עם החומרים השונים, השימוש הנכון בהם ואופן ההכנה המומלץ. בנוסף, קוסמטיקאים נדרשים לאבחן היטב את העור, ולהכין מגוון של מוצרים ברמה גבוהה ומקצועית.

בעזרת הכנה עצמאית של חומרי גלם עבור קוסמטיקה טבעית ניתן לדעת בדיוק מה יש בכל מוצר. אפשר להתאים את התכשיר לצרכי העור, לבחור ריח על פי העדפות אישיות, ולשמור על טריות המוצרים לאורך זמן. מי שסובל מאלרגיות או תגובות לא בריאות למוצרי טיפוח יכול לנצל את חומרי הגלם הטבעיים לצורך הימנעות ממרכיבים אלרגניים. גם האפשרות לבחור את הקופסאות והאריזה מהווה לעיתים פקטור משמעותי בהעדפת קוסמטיקה אורגנית וטבעית על פני קוסמטיקה מסורתית. לבסוף, אפשר להשתמש בידע הנרכש במהלך קורסים על חומרי טיפוח טבעיים לצורך הכנת מתנות עבור קרובים ובני משפחה.

האם מומלץ לעבור למוצרי קוסמטיקה טבעיים?


היעילות של קוסמטיקה טבעית נמדדת באופן סובייקטיבי. נשים וגברים המעוניינים לנצל את היכולות של מוצרי טיפוח חדשים לא יכולים להישען על חומרי גלם טבעיים בלבד. המוצרים הטבעיים אמנם מציעים חווית טיפול שונה וייחודית, אך בטווח הרחוק קשה לשער כיצד ישפיעו על הלקוחות. יש לבדוק כל מקרה לגופו, ולהבין האם חומרי הגלם שנבחרו אכן מתאימים למצב העור.

לסיכום, קוסמטיקה אשר עושה שימוש בחומרי גלם טבעיים בלבד עונה על הצרכים של לקוחות רבים. יש לה לא מעט יתרונות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם קוסמטיקאית מנוסה לפני שמתנסים בשיטות הטיפוח הללו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה